אילן ארביב: מה חשוב לדעת כשלוקחים הלוואה

אילן ארביב - הלוואות

שתפו את הפוסט

במהלך החיים אנו נתקלים במקרים בהם אנו רוצים לרכוש מוצר מסוים, בעלויות משתנות, והמצב הכלכלי לא מאפשר לנו לגייס את כל סכום הכסף לרכישה. במצבים כאלו אפשר לקחת הלוואה. אז מהי הלוואה בעצם? מדובר במכשיר פיננסי, בו משתמשים כאשר חותמים על עסקה בין שני צדדים: צד א' מלווה סכום כסף לצד ב'.

הלווה מקבל אליו סכום כסף, אותו הוא מחזיר למלווה בהתאם לתנאים שנקבעו בחתימת ההסכם. לכל הלוואה יש תנאים, ביניהם משך הזמן ושיעור הריבית של ההלוואה. כלומר: הלווה מקבל סכום X ומחזיר סכום Y הכולל את ההפרש של הריבית לאורך התקופה שנקבעה.

ניתן לקחת הלוואה עבור מטרה מסוימת, למשל רכישת רכב. הלווה משתמש בסכום ההלוואה על מנת לרכוש את הרכב בו הוא חפץ ומחזיר למלווה את הסכום על פני התקופה שנקבעה בהסכם בין הצדדים. דוגמה נוספת היא הלוואה עבור פתיחת עסק. כידוע, פתיחת עסק כרוכה בעלויות רבות כמו תשלום על העסק עצמו (רכישה או שכירות), שיפוצים והתאמות, תשלום לעובדים וכו'.

אילן ארביב - הלוואות

ישנם טווחים שונים של הלוואות. קיימת הלוואה לטווח קצר, בדרך כלל לתקופה של עד שנה. הלוואה לטווח בינוני יכולה לנוע בין מספר חודשים ועד הלוואה למשך מספר שנים. קיימת גם הלוואה לטווח ארוך, כאשר הנפוצה ביותר היא לקיחת משכנתה, שהיא סוג של הלוואה ארוכת טווח לרכישת נכס. הלוואה כזו יכולה להגיע לפרק זמן של כמה עשרות שנים.

פוסטים נוספים

אילן ארביב - אשראי
בלוג

אינפוגרפיקה על הצריכה באשראי | אילן ארביב

בגלובס פורסמה לאחרונה אינפוגרפיקה על אודות הצריכה באשראי בישראל בין החודשים ינואר ליוני. מהנתונים עולה כי למרות שבנק ישראל מעלה תכופות את שיעור הריבית ולמרות